Alla inlägg under juli 2009

Av Bergman - 7 juli 2009 14:29

på om jag orkar springa idag....


Har varit ute och gått på morgonen, städat, kollat film och kokat jordgubbssylt. Hmm.. japp, ett intervallpass var det tänkt men har lite ont i huvudet av någon anledning. Överväger att slå mig ner i soffan och vila lite för att se om det känns bättre sedan så jag kan ut och springa lite... skulle vara skönt...


Är ju knasigt väder ute med... regn, blåst men ändå varmt och äckligt...


Haha... fick tillbaka ett brev idag. Blev irriterad på att brevet var öppnat, för adressen stämde och returadressen stod på baksidan. Nåja... tänkte ringa och skälla på posten men kollade för säkerhets skull upp adressen och nog är det virrjohanna som skrivit fel.. *pinit*


Näe, ska busa med linus och sedan vila lite...

Av Bergman - 6 juli 2009 19:29

Eller, långt och långt... var inte ute så länge men var rätt långt att springa ändå så jag är nöjd. Ska ta och slita lite i vikterna vi har här hemma tänkte jag för att kunna vara totalt nöjd med dagen. :) Har ju varit lite dåligt med viktslitandet och det känns i kroppen.


Är ju skönt ute nu! Är inte sådär jättenöjd över supervarma dagar men idag var det näst intill perfa!


Har gjort ingenting idag! Så skönt.. eller jag vet inte.. är ju sista veckan av semestern så jag borde kanske försöka göra massor med saker.


Imorrn skall vi ställa upp svärisarnas husvagn för på lördag är det släktträff. Ska bli kul att träffa alla på makens sida. :)

Av Bergman - 5 juli 2009 22:02

Ja, för att skingra tankarna så sitter jag på Gratisbio.se och samlar poäng. Har snart samlat ihop till min andra biobiljett! Snacka om att denna sajt är superduper!


Vissa poäng får man bara från att klicka på sidor och andra får du genom att vara med i undersökningar, tävlingar eller genom att nappa på olika gratiserbjudanden. Något som är bra för sånna däringa internetshoppare som jag är att man får poäng om man handlar via nätet! Hur bra är inte det då?


Ja, är ju inget att fundera på, bli medlem du med och samla poäng, hur enkelt som helst. Och vill du inte ha biobiljett så kan du ju alltid byta poängen mot presentkort på t ex Nelly, Lindex, Cubus, ja, alltså typ hur många butiker som helst. Blir ett helt eget inlägg om jag ska räkna upp alla!!!


Klicka HÄR och bli medlem BUMS!!!

Av Bergman - 5 juli 2009 21:59

Ja, har mycket i huvet just nu... som omväxling. :P


Eller inte...


Nåja... väntar på svar från ett håll, vill ha ett negativt svar eftersom jag då inte behöver ta några beslut. :) Men, men... vill verkligen ha ett hus. Har varit hos mor å far nu i helgen juhu och det blev ju inte bättre... Har ev. ett hus på g, eller hoppas kan man ju, men då måste det ju till att man beslutar sig för vart sjuttsingen vi ska bo någonstans... gudars skymning, bestäm åt mig, snälla!!!

Av Bergman - 5 juli 2009 16:58

I fredags var vi och grillade och drack gott hos Jonas och Tinny. Lille Linus hängde hos mormor och morfar. Taxi pappa kom och hämtade oss på kvällen och sedan fick vi sova ut! :) Eller, ja, man vaknar ju tidigt ändå...


Nåja... drog in och kikade runt på Gatufesten lite på dan på lördag men var ju så helvetiskt kallt. Herregud! Sommaren är slut! Träffade Elin och Richi och Emilia... trevligt värre. Måste ju absolut ut och träffa dem i stugan deras.


Blev kvar hos mor och far tills idag.. har suttit och svullat godis istället för att springa. Överväger att ge mig ut ikväll men vi får väl se, känns inte reko i kroppen så kanske blir crossen istället.. ska utfodra Linus nu...

Av Bergman - 2 juli 2009 21:28

Idag har jag svettats! Först började jag dagen med ett slaggpass, alltså frivillig mersvettning. Sedan glassade jag och maken ner på stan. Åt en onödig glass och besökte systämet och fyllde på med en dunk Rawson. Drack det hos Ingela och Uffe och är helt såld på det vinet... mmmm...


Kom hem och svettades lite till... alltså, jag skulle kunna gå naken! Avis på killar som bara kan slita av sig tröjan i tid och otid utan att bli uttittad, själv känner jag mig sjukt betittad om jag cyklar i shorts och bikiniöverdel! Kanske för att jag är så snygg? :P


Linus pallar inte alls värmen bra. Är en grinus och en tröttus som inte vill sova. Han lägger sig ibland på golvet och bara ligger och det är inte likt vår lille man. Sedan sover han inte alls bra heller... Nåja.. efter stadsbesöket lade jag mig i sängen och somnade. Sov i två och en halv timme och när jag vaknade stod maten på bordet! Vilken make jag har!!!


Slappade i soffan men crossade lite framför teven i 50 min så nu är jag tröttare än tröttast...


Imorrn skall vi till Sundsvall och bada i poooolen hos mor och far. Ev. så blir det ett besök till dyket, är ju gångavstånd från päronen dit...


nepp.. ska köra lite magövningar. Allt glass- och godsaksätande har skapat en ovälkommen bilring på min mage! Och nej, det är inte jag som glömt ta av mig badringen...

Av Bergman - 1 juli 2009 16:51

Idag cyklade vi till Svartvik för att bada. Härligt värre! Gillar vår Chariot ännu mer! huuur bra som helst...


Lagomt varmt i vattnet och härlig sol. På vägen hem kom det dock lite skurar... hur stora vattendroppar som helst...


Linus kryper som sjutton och nu är det väldigt tyst så jag måste kolla var lille herrn har för sig...

Av Bergman - 1 juli 2009 10:04

Gårdagen börjades på bästa tänkbara sätt i och med löpning i 30 min. Packade oss sedan iväg till Furuvik tillsammans med Steffe (blivande gudfar till Linus). Hur trevlig dag som helst även om det var sjukt otäckt varmt!


Avslutade dagen med ett bad för Linus. Gjorde honom huuur nöjd som helst. Invigde även vår nya vagn som vi köpte i förrgår. En trehjulig stadsvagn, 1200:- pix på Barnenshus. Bild kommer, men är ju på makens dator och ids inte pyssla med det nu.


Idag har jag börjat dagen med 60 min löpning och ska efter lurre är intagen, iväg och cykla lite med vagnen... älskar vår Chariot! Världens bästa barnvagn!!! Har även hittat inställningen som gör att den inte går sätt. Är ju som en karl ibland jag och inte läser manualer, men gjort det nu och ändrar så nu går vagnen rakt!!! :)

Presentation

Omröstning

Vars ska vi bo?
 Härnta
 Sundsvall

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards