Alla inlägg under mars 2007

Av Bergman - 30 mars 2007 16:09

Oj, vilken skillnad mot igår! HElt otroligt roligt idag. Varit lite manfall, men det gjorde inte. Ensam civil och tjej så jag var lite tveksam men tänkte att det blir nog roligt ändå. Först hade vi IMF, insats mot folkgrupp eller nåt sånt. Fick ha benskydd, hjälm, skyddshandskar, plexisköld och batong. Haha.. va kul. Värst bra träningen, ont överallt nu. :) Fick vara gruppchef med, hihi.. undra vad de tyckte om det, förhoppningsvis ingenting, men man vet ju vad vissa anser om civila.. nåja. Höll på i två timmar med detta. Värst var när vi kastade vedträn på varandra, men det var roligt. :)Efter det var det fika och det jag gruvade mest för, skjutning med AK5. Har ju aldrig hållt eller ens sett något sådant vapen. Berättade att jag skjutit salongsgevär och luftgevär, är inte riktigt samma sak. Började med att träna på skjutställningar och säkerhet. Tung den var då! Typ 4-5kg, låter inte så mycket men efter två timmar är det mycket! Kul. Var ju bara jag som inte hållt i någon så de missade lite smådetaljer och jag vågar inte testa mig fram så jag låtsades lite. :) haha.. var inte läge att fråga lixom, tänkte att jag gjorde det sedan. Var himla kul att springa omkring, kura ihop och byta magasin. Lite dåligt tränad i armar och fingrar när det gäller sånt där, men gick bra ändå. De tyckte att jag lärde mig snabbt.. hihi.. sedan blev det dags för skarp skjutning. Fick lite mer instruktion. Kul det var. Betedde mig dock som prickskytt och stod och siktade, haha.. så orutinerat. Nåja. Sedan var det dags för stafett, springa och huka bakom hinder, titta fram och skjuta och så. Fokus låg på säkerhet. Var grymt nervös, fipplade lite, men blev ju nervös eftersom det stod en snubbe bredvid och hetsade lite. Klarade mig iaf, var flera militärer som inte gjorde det... kommentar om mig: "Oj, du är ju civil och tjej!" Kontring: "Ja, civil och tjej, undrar hur det känns för militärerna som inte klarade det?!" Haha.. kunde inte låta bli. Skapligt lågt, snackar ju ner sig själv lixom, men så är ju tugget, kontrar då gärna med en sarkastisk kommentar.Har fruktansvärt ont i armarna idag. Denna vecka har varit kastrofal när det gäller träning, men har inte orkat för fem öre. FAttar inte varför. Nåja, ska ut imorrn och kava på och så får vi ser hur det går på söndag, 16 långa kilometrar, men det går nog på vilja om inte annat. Hoppas på en ljusning när det gäller träningen nästa vecka. Haha.. jo, måste ju berätta om min morgon. Gick och la mig vid tio igår, trött som attan. Vaknade 5.30 och skulle cykla till jobbet men kom inte hur sängen förrän vid 0600 så det blev bil. Joggade 2.5km på jobbet, såååååå ont i låren. Träningsvärk! Stretchade och duschade, helt slut. Skulle ut från gymmet, tappar dörren så kanten på handtaget slår i låret, är ett sånt där långt handtag. Grymtar, släpar mig irriterat till bilen, sätter mig i bilen, slår i huvudet i dörren, svär lite. Vrider igång tänningen för att inte bilen ska börja larma, måste fixa nyckeln, men larmet går igång ändå innan jag hunnit starta bilen! Jippi, bra start....ont i ryggen och huvudet, men ska slappa som attan ikväll. Andre kommer hit, blir roligt. Grilla och dricka lite gott... sedan kolla film skulle jag tro. Ska fixa efterrätten nu, rulltårta.. mmmm... med baileyssmör...Ska pussa på min älskade älskling först..häddå

Av Bergman - 29 mars 2007 20:59

Jobbigt med dessa... inte kul alls... blir deppig. Vill inte vara deppig. F-n. Fint väder ute, hade dock gärna fått regna för min del, men jag ska passa mig för vad jag säger, gillar ju sol, men när jag är lite deppig så får det gärna vara dåligt väder så att man inte får så dåligt samvete när man sitter inne. Tur att vi skaffat persienner i teverummet så man kan dra ner dem och inte ser att solen skiner. Gillar inte våren, vet inte varför. Älsklingen hade sett på teve att det beror på att man känner sig trygg i mörker, att man inte syns lixom. Sedan tar man ju av sig kläderna och visar sig ännu mer lixom... stämmer nog. Hmm.. är mycket annat med som spelar in, späder på lixom.Ingela ska inte få springa Sprinten heller... tycker inte det är roligt, tycker det är dumt, borde hon visst få göra.. dumt.Idag var det en myyyyyyyyyyycket tråkig dag på jobbet. Har lyssnat på blablablabla hela dagen. Gillar inte att göra det, speciellt inte när jag har massor med annat som måste göras. KÄnner mig stressad, gillar inte det. Blev inget springa idag, mådde inte bra å då är det bättre att låta bli. Hade hamnat tjutande på en sten i skogen kände jag. Fick en present av chefen idag. Massa påskgodis. Hon tyckte att jag å Magnus varit så duktiga och hon ville visa det, snäll hon är. Hon hoppades att det skulle synas i våra lönekuvert sedan, hoppas jag med..ska lägga OL-bana för jobbet nu, sedan sova.. är inte trött, bara less... ska gå å kramas med min älskling. Är så kär i honom... min ängel. Bästastebästa männskan juhu! ååå

Av Bergman - 26 mars 2007 16:25

Helgens sammanfattning:I morse när jag vaknade var mina ögon väldigt svulna och jag kunde knappt ta mig ur sängen. Mina läppar känns lite såriga och kroppen värker. Snoozade till halv sju innan jag tog mig upp. Var så gudomligt skönt att ligga bredvid min älskade och lyssna till hans andetag och känna hans doft. Måste dock till jobbet så det var bara att rulla ur sängen och krypa mot toaletten. Mina ögon tålde inte ljus, kunde knappt hä på mig mascara och bredde mina smörgåsar i mörker i köket.. haha.. så illa. Önskade jag tagit med mig solglasögonen till jobbet... saknar en timme.. har du sett den??? Hmm.. jaja.. den kommer väl tillbaka om något halvår eller så.. :)Torsdagen bestod utav mys, träning och mer mys. Sedan var det packning, dels för kryssning och dels för Danmark. Bussresa till Stockholm.. väntan, massor av väntan, men tillslut kom vi på båten. Klä om lite sedan buffe! mmm... gott... åt så vi fick rulla därifrån. Sedan var det dags för taxfree och sedan mys i hytten... Alphaville hann vi med men sedan var jag slut. Haha. illa... Morgonen efter var man hungrig och lite seg. Massa människor går fortfarande runt med en öl och drinkar.. ojojoj, är jag inte alls inställd på. haha.. ville hem å mysa... Nåja, kom hem tillslut. Är inte jättekul att åka buss, men, men.. hellre det än att köra själv. kom hem 19.40, packa in i bilen och brum, brum till helsingborg. Fick åka själv eftersom min älskling blev kvar hemma. Sved verkligen att lämna min älskade älskling hemma, men ville ju springa och kände att jag inte kunde svika laget. Nåja, sov i Helsingborg och brummade vidare till Roskilde och tävlingen. Hittade dit, trött, men skulle bli kul att springa. Långt dock, 8km.. puh. var riktigt trött efter 5 km men det var bara att pinna på. Missade lite av trötthet, men annars gick orienteringen riktigt bra. Härligt. Slutade 33:a av 105 så det är jag nöjd med. Orkade ju inte mer lixom. Lite stel i knäet blev jag.Vi bodde på ett riktigt skumt vandrarhem. Man fick inte ha med sig egen mat eller dryck utan allt var man tvungen att köpa där. Fanns inget kök heller. Kom de på en med mat utifrån så skulle man böta 50 DKK... knäppt... fick smygäta lite.. :)Ingela blev sjuk och åkte hem så vi hade inget helt lag :(, men då släppte ju pressen på mig och Jenny. :) Jag sprang första, var riktigt sliten sedan gårdagen, bommade lite, men tog mig runt den 8km långa banan på 48 min. Var jag nöjd med... dock ännu tröttare och ont i knäet.. Våra junisar sprang bra, slutade tvåa, jippijey... kul... Dåligt pris bara, en svettiströja... men de var glada ändå.Nåja, äntligen dags för hemfärd!!! Sååå skönt att komma hem till min älskling. Fy vad jag saknat honom... gillar den killen.. ;)Snart helg igen.. ;)

Av Bergman - 26 mars 2007 16:25

Dagens väder!Jo, idag är det ett sånt ofantligt bra väder att det borde vara olagligt att jobba.Är ca 13 grader i skuggan, solen skiner intensivt och himlen är molnfri. Flaggorna hänger lamt längs flaggstängerna och det ligger en underbar tystnad över Kvarn. Var ute och gick ner lunchen lite och insöp det underbara. Fattar inte att alla håller på med orientering! Menar, finns det något bättre än att vara ute i skogen när det är sådant här väder? Knappast. Gick längst elljusspåret och lyssnade på det underbara fågelkvittret och såg fjärilar lyckligt flyga omkring. Tänk dig själv ute i skogen, det är helt tyst förutom dina egna andetag, dina steg och fåglarnas kvitter... du rör dig över grön mossa medan solen lyser på dig mellan träden. Jag lovar, du kommer känna dig som snabbast och starkas i världen! Du kommer att önska att du alltid kunde få springa omkring där.Ååååå.... börja orientera NU!!!!*orienteringsnörd*

Av Bergman - 21 mars 2007 20:03

Idag var det stress utan dess like.. oj vad mycket som skulle hinnas med, och så ringde Magnus å ville ha en massa uppgifter... nåja, känns som att jag har glömt något, men ska sova på saken och sedan ringa och höra imorrn så att jag kan åka iväg på kryssningen i lugn och ro sedan.. jo.. för imorrn smäller det. Först blir det kryssning, mysa och lyssna på alphaville.. sååå underbart.. älsklingen och jag. Sedan, på fredag, bär det ju av till Denmark! Oj, vilken helg det kommer att bli.. skönt. Hann inte alls träna det jag hade tänkt idag, fick nöja mig med cyklingen till och från jobbet och styrkan i morse. Kör nog lite nu ikväll med sedan tänkte jag försöka springa lite i skogen imorrn, blir skönt. Blir ju vila sedan så det kan behövas lite träning... Blir ju massor med springa sedan på lördag. Tänkte att jag skulle försöka ta reda på vilken tid jag startar. Skulle ju skriva ut startlistor och kartor på jobbet idag, men hann ingenting. Var ju tvungen att sticka vid sex så jag inte behövde cykla hem i totalt mörker.. nepp.. nu ska jag äta kanelbulle och packa.. kittla min älskling med.. moahaha... störa honom när han spela GW... närå, skoja bara.. är lite uppe i varv sedan dagen så jag känner mig lite bussugen...

Av Bergman - 19 mars 2007 12:02

ska iväg å jobba nu, duktig som man är.. :)trött är jag.. längtar efter min älskade, träffar inte honom förräns imorrn eftersom jag är i Skövde... älskar dig snutten

Av Bergman - 18 mars 2007 17:51

Oj vad vi somnade. Var nog väldigt trötta efter helgen älsklingen och jag. Ska nog försöka fixa lite mat nu.. haha.. sömntutor.. men det var mysigt... hur gosigt som helst juhu...

Av Bergman - 18 mars 2007 14:05

Japp, vilken dag. Igår var vi världens hurtigaste. Hann med hur mycket som helst. Tog först värsta sovmorgonen till halv nio, lyx! Sedan frukost, lite surfning och sedan till Kvarn för att träna. Sprang en bana på dryga 5km och sedan lite stryka. Såå skönt. Var otroligt seg i benen. Hem för att baka massor. Hade ägg som snart gick ut så vi tänkte att vi skulle vara lite duktiga. Bakade kanelbullar, chokladkaka, kladdkaka och en übergod chokladrulltårta med Baileyskräm. mmmmm.. goooott. Sedan gjorde vi en köttfärspaj och landade tungt i soffan! Hann tvätta två maskiner med! Kände oss väldigt välförtjänta av att sitta i soffan resten av kvällen.Idag bar det iväg till Skärblacka och orientering. Kände mig inte så pigg i morse, lite öm i kroppen och snuvig. Börjar bli less på förkylningen nu. mathias hade ont i halsen så han konstaterade att det blev åskådarplats dagen till ära. Vädret var ju inte det bästa, regnade massor... Kom dock iväg på banan innan det började regna och det var jag tacksam för. Benen kändes väldigt tunga, de hade ställt klockan fel vid start, trodde jag hade gott om tid, men så visade det sig att jag inte alls hade det. Nåja, han stretcha lite iaf. Banan gick bra. Inga jättestora missar men löpningen gick väldigt långsam. Var lite synd eftersom det var väldigt mycket löpning... hmm.. jaja.. gneta runt och var nöjd i mål. Vet, är inte nöjd förrän jag vinner, men kan inte ha så höga krav nu eftersom jag har varit skadad och så. NÅja, fick stryk med ca 20sek av vinnaren, så det var väldigt tätt. Fick en typ, öhh.. kaffepress? Man häller i lite kaffe, varmt vatten och sedan pressar man ner kaffe, klart! Åsså presentkort på 200:- på en OL-sportaffär. Kung, betyder nya tights!!! Ska krascha i sängen nu å kolla film. Har ätit bulle, vet att jag inte får men tyckte att jag var värd det. Ska sluta äta sånt där nu.. blir nog lite synda till veckan då vi ska på kryssning. Måste ju försöka jobba bort mitt fluff nu, känns att jag har några extrakilon att släpa på..nepp.. Kul helg! Trött och nöjd...

Presentation

Omröstning

Vars ska vi bo?
 Härnta
 Sundsvall

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards