Direktlänk till inlägg 13 juli 2009

Tung kropp

Av Bergman - 13 juli 2009 19:46

Jo, kom ju iväg och tränade efter jobbet. Tänkte först inte göra det utan ta det hemifrån men tänkte att då blir det nog inte av så jag stannade på Bondsjöspåret och körde lite intervall. Kroppen kändes hur fantastisk som helst under uppvärmingen och de två första 3-minutarna men sedan var det ren och skär envishet som fick mig att plåga mig igenom ytterliggare fyra stycken. Körde med 1 min vila och ville bara lägga mig ner och kräkas. Fy bubblan vad tungt det gick! Kunde köra snabbare med och övervägde att tvinga mig själv att pressa en till bara eftersom jag slöat mig igenom sista intervallen men har blivit vek och lat på senare dar! *skäms* Men det kommer kanske tillbaka? Envisheten alltså...


Bidde lite spänst dock inte ett lika kanonpass som det blev förra veckan på vårdkasen men, men... Skyller på vädret. Väldigt tryckande ute, kunde knappt få i mig luften. Inbillade mig att det är jättebra, som hög höjd lixom och försökte förmå kroppen att spränga nya och små fina blodkärl i musklerna så de klarar av att ta upp mer syre. Kändes nästan som att jag lyckades. :) Nåja, inte nöjd med passet och borde köra lite styrka nu här hemma men tror jag ska försöka vila lite istället och försöka mig på det imorgon istället, vill inte slita ut kroppen så som jag gjorde i maj, inte roligt alls.


Imorgon tänkte jag försöka komma upp och jogga lite innan frulle och jobb och sedan komma iväg på ett lite längre och långsammare pass efter jobbet, men vi får se. Var skoj att springa på bondsjön iaf eftersom senast jag sprang där hade vääääärldens mage!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bergman - 29 september 2012 23:04

Idag var det dags för det 48:e Lidingöloppet. Jag hade ingen önskan att återuppleva förra årets kaos då jag knappt hann till start så vi åkte ner på fredagen hela familjen och roade oss med att åka tunnelbana, besöka sci-fibutiken, BR leksaker och Bu...

Av Bergman - 13 september 2012 08:42

Ja, är hur synd som helst om mig! Jag är förkyld! Överväger amputation av allt ovanför axlarna eftersom det är där det smärtar och värker. Jag måste bli frisk nu! Så jävla otajmat! Nästa helg är det medel och stafett-SM och helgen efter det Liding...

Av Bergman - 5 september 2012 06:53

Jag känner vemod.   Jag har gått 6 år på Nylands skola och den erbjuder en unik miljö! Det är så otroligt tråkigt att inte någon startar friskola där, eller att man utnyttjat miljön ännu mer. Skolan ligger efter en liten grusväg, granne med en bo...

Av Bergman - 12 augusti 2012 11:47

Först var jag skitglad över att jag fått en plats i dey fulltecknade loppet. Men, sen kom sommaren och förkylningen! Och tröttheten! Två träningspass på tre veckor, sen fem intensiva dagar på oringen. Därefter 4 pass på två veckor som sista uppladdni...

Av Bergman - 4 augusti 2012 16:21

Idag var det dags för Höga Kusten marathon. Jag brukar springa halvmaran men kände mig inte sugen på att mala banan två varv så jag valde Multi singel istället; 20 km cykling (asfalt, grus, bred stig, smal stig), 500m simning, 8 km löpning. Spring...

Presentation

Omröstning

Vars ska vi bo?
 Härnta
 Sundsvall

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards