Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Bergman - 4 maj 2009 20:22

på riktigt länge!


Tog mod till mig och infann mig på Högslätten till 18-tiden. Där väntade ett gäng löpare från Öbacka LK. Frågade snällt om jag fick vara med och det var absolut inga problem alls. 2 km uppvärmning på grusplan sedan klampade vi in på löparbanan. Första gången för mig, förutom en gång på gympan i gymnasiet.


1000m intervaller stod på schemat. Första på 3.45 andra 3.48, tredje 3.50 och fjärde 3.57 Efter det valde jag och en annan att köra 800m, 600m, 400m, 300m och slutligen en spurt på 200m. Vila ägnade jag mig åt i ca 1.15 efter varje intervall. Sjukt härligt juhu! Å riktigt så jättelångsam är jag inte iaf. Nåja, föreslog lite spänst och gänget log brett och hängde välvilligt med på indianhopp, utfall och mångsteg. 


Så nöjd nu, kommer ha så ont i kroppen imorgon! Men ingen ler lika brett som jag nu! Roligast var att alla blev så glad över att jag hängde på och glada utrop hördes vid mitt initiativ till spänst. förklarade att spänsten egentligen skall göras i lätt uppförslut för att ge lite extra men med några intervaller i benen så räckte banan nog. :)


Blev lite stum i baksidan låren av intervallerna och lyckades känna av mjölksyra som kom krypande, därav minskning av intervallerna. Jo, jag orkade ju inte köra 1000m alla gånger så avkortningen var super. Gu vad mycket det gör att få lite draghjälp! Roligt att det var så många tjejer med oxå, är så van att man är själv som stretar på så det är inspirerande att få tjejsällskap, även om de nöjde sig med 400m-intervaller...


Soffan lockar. :)

Presentation

Omröstning

Vars ska vi bo?
 Härnta
 Sundsvall

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards