Alla inlägg den 14 april 2009

Av Bergman - 14 april 2009 21:52

Johannas psyke vs. Johannas fysik 1-0


Idag var det inte lätt att springa. Var inte sugen och otroligt stel i kroppen. Mådde himlarns illa och fick efter 35 min sakta ner eftersom jag trodde jag skulle behöva lägga mig i en buske och kräkas lite. Tror det beror på för lite vätska och trötthet. Jag är såååå sömnig. Ska försöka sova imorgon och sedan hoppas jag att det kanske blir lite sovande på tåget på torsdag.


Nåja, blev iaf 8 km i 4,4 min/km tempo men sedan blev det långsammare. Avslutade i ett försök till spänstträning men kändes inte bra så det blev myrsteg hem... känner mig nöjd nu iaf efter lite smörgåsar och en hel del vatten.


Snacka om att det handlar mycket om dagsform just nu. Bävade för första sträckan på lördag medan jag var ute och sprang och tvivel började slå rot i mig. Misstänker att jag tror alldeles för gott om mig själv... hms. Ska sova och försöka booosta mig lite när det gäller självförtroendet...

Av Bergman - 14 april 2009 13:02

och sliter. Fick världens gulligaste SMS av maken som är ute och njuter i solen med vår son. Blir avis som attan. Sitter dom och myser och tittar på ankor medan jag sitter här... nåja... snart slutar jag iaf...


Tjatar lite, men ska ut och springa och längtar. Spritter i benen. Mår så bra av att få träna lite. :)

Av Bergman - 14 april 2009 12:13

Men sitter inne... nåja, blir intervallpass ikväll tror jag... var ju tänkt det så så blir det, eller så blir det ett kort pass bara... vi får se hur jag känner mig. Är rätt slutkörd så. Gick inge vidare att träna igår, men malde på lite iaf på crosstrainern och sedan styrka.


Distanspass är nog snarare tempot det handlar om än längden för mig. :) Ska inte gå snabbt och brukar landa på runt 1 och en halv timme. Kör ju tid och inte km men brukar landa på typ 1,5 mil. Beror på runda samt om det är med eller utan vagn. Ligger ju på runt 5min/km. Dock föredrar och längtar jag efter mina riktigt långpass, mina tvåtimmarspass. :) Men har inte hittat någon runda som tar så lång tid ännu, då menar jag någon runda jag vill springa. :) Måste ju vara roligt oxå...


Näe, ska fortsätta jobba så jag kan komma hem och få springa någon gång... tror det blir ett myranpass istället... har ju en runda som är 1 mil som är helt ok, lite högre tempo kanske... under 4.40 hoppas jag...

Presentation

Omröstning

Vars ska vi bo?
 Härnta
 Sundsvall

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards