Alla inlägg under april 2009

Av Bergman - 11 april 2009 09:52

Jo, även om jag var trött inatt och rätt less på Linus beteende så kunde jag inte låta bli att skratta när han gjorde sitt gosljud. "Agoooo" han är ju hur söt som helst när han låter så. Är ju så gosigt när han kramar om en och låter sådär. Blir man lite rörd av den lille mannen, trots att han inte sover.


Ska ta och packa inför Sundsvallsvistelse nu jag...

Av Bergman - 11 april 2009 09:45

ja, var nästan på väg att lägga ut honom på blocket inatt. Skämt åsido. Han har INTE sovit bra inatt. Matning vid 23, la ner honom som vanligt men han totalvägrade sova. Testade allt men vi 01.45 släpade jag med honom i sängen. Anledningen till att jag inte testad det tidigare är att han inte velat ligga i sängen hos oss, då har det blivit ännu värre men nu fungerade det. Dock kunde inte Mathias sova eftersom han var rädd att rulla på honom så han sov på soffan.


05.30 vaknade han som vanligt, pigg som en nötkärna. Låg och försökte sova medan han sparkade på mig men gav upp, la honom i hans säng och flyttade in Mathias till sovrummet. Matade Linus och la mig sedan i soffan med honom och så sov vi en timme till. Ja, inte massor med sömn men är pigg ändå.


Ska ju partajas ikväll var det tänkt, misstänker att det är därför Linus är grinig, ja inte ska mamma och pappa ha roligt utan mig! Jag som har varit så partysugen känner mest för att sitta i soffan i mysisar och äta godis. Har lite med att göra alla klädprovning med. Trodde i min enfald att jag hade börjat närmat mig matchvikt men icke då. Misstänker höfterna till en liten del men är bara att inse att jag fortfarande har en hel del fluff på kroppen. Jaja, det tar den tid det tar.


har iaf tagit med mig halva garderoben eftersom jag inte alls vet vad jag ska ha på mig för något. Kanske morgonrock? Får se om det känns bättre efter Nyhamnsrundan, brukar göra det...

Av Bergman - 10 april 2009 20:51

Näe, blev lite längre men var ju så skönt! Sprang i knälånga tights och t-shirt! Hääärligt med sol och värme. Blev en mil och har nu lagt mig på betryggande 4.40min/km Inte fantomsnabbt men inte i ultrarapid heller.


KÄndes bra men har fortfarande träningsvärk. Springer bort det med Lina imorrn. :) Skulle ju köra styrka i eftermiddag men blev påsktårtebak och annat joxande istället. Sedan har Linus varit Grinus och det påverkar ju en del det med. Ska iaf baxa mig ner på golvet och köra lite magövningar tror jag. kanske kör lite styrka i armar imorgonbitti istället. Känner att jag vill det. Ser fram emot en vilodag på söndag!!!


Ska krypa in till teven och lägga mig på golvet, risken är dock övervägande att jag somnar.

Av Bergman - 10 april 2009 10:28

Jo, sov kasst inatt. Linus sov bra, men jag sov inte alls. Låg och funderade massor på jobbet. Inte bra, inte bra alls. Tog till slut ett beslut som skall införlivas på tisdag. Inte bra att ligga och fundera på jobbet på nätterna. KÄnns just nu som jag gör 5 dagars arbete på två dagar och det kommer inte att fungera i längden. Har ont i magen.


Nåja, ska även bestämma datum för dop idag har jag bestämt. Nu får det vara slutvelat. Bestämma idag eller så blir det inget alls. Ska ta och skicka in ett kort till tidningen med på antingen lilla Linus eller alla vi tre tillsammans, det skall oxå göras idag. BUMS! Känner att nu är det lite för mycket lagrat i min hjärna så jag måste rensa ut lite innan kommande helg eftersom jag annars kommer orientera som en kratta och misslyckas fatalt. Kanske jag gör ändå men kan ju försöka sopa banan så ren som möjligt innan iaf....


Nej, nu ska jag ta tag i det här. Ska göra en påsktårta till imorgon med. Hittade ingen intressant på webben så jag hittar på en själv. Choklad med moussefyllning och gul marsipan.. mmms.

Av Bergman - 10 april 2009 10:21

Haha.. ja, jag har ont i benen idag!!! stackars mig.. eller inte alls. :) Njuter faktiskt lite. Ska nog iväg på en liten runda så att det släpper, för imorgon blir det distanspass med Lina. Skojsigt värre.


Har lite jag borde göra idag... ska börja med det.

Av Bergman - 9 april 2009 19:41

Idag har vi varit i Sollefteå och hälsat på Linus gammelplastmormor. Hur trevligt som helst och hur god mat som helst. Är mätt så det förslår!


Dock tänkte vi inte bli så länge och tänkte därför inte på att ta med gröt till den lille mannen så det blir amning vid 16 istället. Är dock inte van det så hade väl inte massor med mjölk samt att Linus är van att få mer mat. Nåja, värmde lite extra mjölk när vi kom hem så jag hoppas han blev mätt, såg så ut iaf. :) Dock är han speedy Gonzales och vill inte alls sova... hms.. han får ligga i sängen och filosofera lite så får vi se när han behagar somna.


Löpning till helgen, ja, tänkte väl dra ut runt 11-snåret så jag hinner hem och mata lille mannen till 13... någon som är på? *blinkar med ögat till Lina*

Av Bergman - 9 april 2009 19:03

Jo, trots grått väder, nollgradigt och regn samt motvind kom jag iväg på ett mycket självförtroendestärkande pass! 3min intervaller med 30 sek vila! Ja, slingan jag springer är ju inte jättekuperad men jag blir trött ändå. :) Gick hur bra som helst och sprang i tights! Det du. :) Provade först mina knälånga men insåg att det var lite för kallt för dem. Tänkte ta premiärturen med dem i helgen istället.


Avslutade med lite stilfull spänstträning. haha.. folk måste ju tro att man är kockobäng, men det tar bra. Mångsteg, utfall och indianhopp.


Blivit en bra träningsvecka så här långt måste jag säga. Var ju ute på långpass med vagnen i tisdags med, inte illa alls. Och så snöpuls å slöpass i måndags... *klappa axeln*

Av Bergman - 9 april 2009 07:57

Eller inte. Inspirerande kan man inte kalla det iaf. Grått, milt och regn. Alltså, milt är bra, men grått och regn behöver det ju inte vara, sedan blåser det med...


Nåja, ska bita ihop, skruda om och ge mig ut tänkte jag. Bjuds på intervall idag. Inte illa. Ska iväg till Sollefeteå sedan så man får sätta lite fart så jag hinner med lite skrotlyft med...

Presentation

Omröstning

Vars ska vi bo?
 Härnta
 Sundsvall

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards