Alla inlägg under november 2008

Av Bergman - 20 november 2008 20:27

Ja, min mobil håller på att dö, sakta men säkert. Måste ladda den hela tiden och orkar inte det så just nu ligger den avstängd, vet faktiskt inte riktigt vart jag har den heller...


Nåja, ska införskaffa mig en ny tänkte jag, problemet är att det är 3 mån uppsägningstid på 3. hms.. Jo, för jag tänkte nog byta operatör och det på grund av att det är så dålig täckning på 3 här uppe i norrland. Sägs att det ska bli bättre, frågan är när! 


Jo, så jag sitter nu och försöker bestämma mig för vilken operatör jag ska välja, iiiinte lätt..

Av Bergman - 20 november 2008 08:33

Ja, är lite sliten idag, så det blir vila... kanske vila imorrn med...


Linus är en ko idag. :) Haha.. så söt. Fick dressen av Martin och Emilia och tänkte att jag måste prova och den passade ju perfa... Är så svårt med storlekar på bäbisar tycker jag, det stämmer ju inte för fem öre lixom! har en pyjamas i 56 som är lagom, sedan har vi en i 62 som är för liten! Nåja.. hittade tomtedräkt nu på Tradera. Vinner jag inte kanske jag lånar din Kisse? Väldigt snällt att du vill låna ut, men hittade den billigt på tradera. Har ju sökt gärnet, men kom på hur man måste göra på Tradera. Man måste söka på alla tänkbara namn: Tomtedräkt, Tomtedress, Tomtekostym osv... Borde egentligen inte avslöja det här, men hur många läser min blogg? Jag typ.. :) Nåja, sedan måste man söka på alla tänkbara särskrivningar: Tomte dräkt, Tomte dress osv... Och Tada! Kan man hitta riktiga fynd!


nepp.. åka iväg å handla lite...

Av Bergman - 19 november 2008 12:34

är ju på jakt efter en tomtedräkt till sonen.. har fortfarande svårt att veta vilka storlek som passar, 62 el. 68.... hms... vilken djungel...

Av Bergman - 19 november 2008 12:27

Ja, vad ska man säga? Ska börja frilansa som vinterväghållningsrådgivare, för det är verkligen något som H-sand kommun skulle behöva!


Jag tycker såååå synd om alla äldre, alla som har rullator, sitter i rullstol eller som bara kan ta sig fram med hjälp av hjulburet fordon och då inte bil el. dylikt. Menar, hur svårt ska det vara?


Jag misstänker att kommunen tänker såhär:

Det snöar: "Näe, vi skottar inte, det töar nog snart bort" Dock väntar töandet på sig och de blir tvugna att skotta tillslut.

Det töar: "Näe, vi tar inte bort all modd, det regnar nog bort helt och håller snart" Allt modd regnar inte bort, istället fryser det till is vilket resulterar i myyycket guppiga vägar. Eländigt rent ut av.

Det har frusit till is: "Näe, vi sandar inte, det börjar nog snart töa, eller så kommer det nog snö..." Japp, å där är vi nu, får väl se vad som händer.


Grr... så irriterande. Höll ju på att slå mig halvt fördärvad idag... Fastnade i backen (gångbanan) upp hit, haha.. måste sett roligt ut, tog ett steg framåt, gled bakåt så jag kom i snön, trippade lite lätt framåt, gled bakåt.. ja, så höll det på...


Sprang igår, ska nog springa idag med. Var upp till Högslätten, tänkte att det nog är töat där i spåret, men icke! Det hade ju gått att åka skate där juhu! Kul... snabb dom är på att vara ute å pista måste jag säga...


nepp.. ska peta i mig lite mat innan sonen vaknar.. ska boka tvättid med så vi har torra å fina blöjor...

Av Bergman - 19 november 2008 12:25


Jag tävlar om ett presentkort värt 400:- hos
Poppilopp
i Nikitas blogg.
Tävla du med!!

Av Bergman - 18 november 2008 08:43

Jo, nu snöar det, men misstänker att det kommer börja regna snart.. :(


Tror det är spårat på vårdkasen så det blir att ta sig en sväng till sundsvall  hämta skidorna...


Idag ska jag springa!!!  *längta* Men får vänta till snutten kommer hem.


Nepp, tvättstugan... Måste köpa fler blöjs så vi slipper tvätta så ofta...

Av Bergman - 17 november 2008 19:03

Idag har det slöats. Mathias var ledig och jag har fått stort skavsår på hälen av ol-pjucksen så jag fick nöja mig med prommis... Har lite dåligt samvete för att jag vilat, har spring i benen... men men, nya tag imorrn...


Igår kväll diskuterades det viktminskning. Börjar bli lite less på att alla tror att de kan äta sig smala och friska. Missförstå mig inte, vet att vissa blivit friska av förändrad kost, det jag syftar på är folk som är friska förutomm att de är överviktiga och har dålig kondis. Varför inte börja röra på sig? Skt i allt vad mat heter, ät som du brukar och rör på dig istället. Efter ett tag så kommer du vilja äta mer nyttigt eftersom du inte orkar annars...


Nåja, varit präktig så det räcker, blir bara så trött på alla som tror att man kan äta sig smal...


Nepp, snart kvällsfika, har redan övertrasserat mitt smörgåsintag men vad göra när jag gjort så gott bröd??? :)

Av Bergman - 16 november 2008 20:54

Jiho!


Idag var det sånt otroligt härligt väder; några grader kallt, strålande sol och gnistrande snö. Måste ju bara ut på en runda. Tänkte ta bilen till svärisarna och lämna Linus där för en stund, men då hade låset till Mathias cykel frusit så han fick lov att ta bilen. 


Vid tio begav jag mig till fots. Härnösands kommun borde lära sig lite om snöröjning! Nåja, fick stånka på lite och bitvis var det faktiskt plogat! 40 min tog det till andra sidan stan, småprata lite och sedan på med OL-pjucksen och iväg. En 8 km fin slinga, värsta trängseln, är en poppis runda att gå/springa runt så jag var inte ensam. Malde på bra och kom tebax på pricken 40 min! Haha.. kul... sedan var det bara att småprata lite mer och sedan vandra hemmåt. Gick inte alls lika fort och så svängde jag förbi ICA med. Svärmor var glad att hon fick vara barnvakt, hon tog en prommis med vagnen och vara en stolt farmor! Bra med svärisar på nära håll.. tack så mycket för barnvaktandet!


Nu är Linus badad och klar, snart är det nattning. Han har skrikit halva dan känns det som, bara bli buren hela tiden, sliter på mammas rygg..


mys i soffa kallar

Presentation

Omröstning

Vars ska vi bo?
 Härnta
 Sundsvall

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards