Alla inlägg under juni 2009

Av Bergman - 5 juni 2009 09:45

Började med att jag lade mig på tok för sent. Luktade bajs i lägenheten eftersom Linus bajat, men ville inte väcka honom för att byta och tänkte att han vaknar nog... gjorde han runt 1 tror jag. Bytte blöja och vi somnade om. Vid 3-hugget vaknar lilleman igen och då sätter sig Mathias hos honom. Han slumrar lite, men somnar inte. Mathias går och lägger sig och Linus knorrar.


Runt 4 går jag upp igen. Byter ytterliggare en bajsblöja och försöker få Linus att sova som INTE vill sova. Han vill busa och vill grabben busa så får han busa. :) Innan fem byter jag blöjan till en tygis och smörjer in lillrumpan eftersom den var rätt röd efter allt bajsande. Då blir mannen betydligt lugnare, jag ordnar välling och lägger honom igen och han somnar... vaknar vid sju och jag kan ärligt säga att jag inte är speciellt pigg. Men, detta får en ju att njuta lite mer av att han sover hela nätterna i vanliga fall... :)


Varit och tagit blodprov hos blåsippan och konstaterade efter det att det inte blir någon sundsvallsresa eftersom jag anser mig själv som en trafikfara i mitt trötta tillstånd. Blir till att gå hemma och greja lite istället. Ska ta och luncha med maken på stan, så pass äventyrliga ska vi vara iaf.

Av Bergman - 4 juni 2009 19:26

Är jag.


Hur sämst får man bli? Va fan har hänt egentligen? Vill vara bra på något men just nu är jag sämst på allt jag försöker mig på och det är otroligt frustrerande och får gråten att stå i halsen på mig hela tiden. 


Försökte mig på en kort bana idag. Valde en kort bara för att jag inte skulle vara ute så länge men vad hjälpte det? Inte mycket alls. Var ute skitlänge. Hittade inte ens alla kontroller.


Kan varken springa eller orientera just nu och det får mig att må riktigt kasst. Varför? Därför att det är ett otroligt stort intresse för mig och är jätteviktigt, just därför!


Var på jobbet idag. Är kass på jobbet med. Huvudet under armen och en maktlös känsla av otillräcklighet.


Jag gillar inte mig själv för stunden.


Bara bryta ihop och komma igen antar jag... 


Överväger att inte åka till stan i morgon utan vara hemma och tycka synd om mig själv istället...

Av Bergman - 3 juni 2009 19:59

haha.. på VC. Var där i morse och sedan på eftermiddagen. :) Var samma dam i kassan och spookie värre för det var EXAKT samma låt som spelades på radion i bakgrunden på eftermiddagen som det var på förmiddagen! Snacka om deja vu. Låten, den dära låten med den dära Kim eller va han het från "Made in Sweden" (ett program jag aldrig såg).


Nåja... hon skulle skicka remiss till stora plåsterhuset i Sönnsvall. påtalade även mitt trötthet och slapp höra en massa tugg om att jag varit gravid och då ska man inte orka träna och att jag är nog stressad bla, bla bla... Ska in på fredag och ta lite blodprover.. känns bra.


Har även fått massa pepp av världens bästa Ingela. Ska anamma hennes råd och försöka nöja mig med två dagars träning, vila, två dagars träning, vila osv... Kommer nog bli en mental utmaning men har bra stöd runt omkring mig. Som hon sa så har jag ju faktiskt fött barn och har det stressig på jobbet. Vänta nu... vad sa jag ovan??? Jo, men det är skillnad när Ingela säger det och när sjukvården säger det för Ingela känner mig, det gör inte sjukvården utan de kör med det tugget oavsett har jag erfarit. Ingela säger inte att jag ska supervila utan att jag bara ska sluta vara superwoman och nöja mig med ett pass om dagen... Ingela vet vad hon pratar om.  *glad över en sån bra kompis!!!*


Ska nu sätta mig och klistra och limma lite... håller på med bröllopsalbumet och det går grymt bra! Snacka om avstressande!!!

Av Bergman - 3 juni 2009 10:07

Jag ska inte klaga egentligen eftersom vi faktiskt har det rätt bra med svensk sjukvård, MEN, jag är inte nöjd med den svenska sjukvården, inte när det gäller problem som idrottare, då får man INGEN hjälp. Varför? Jo, för att de inte har kompetensen.


Var för att kolla min rygg hos den sjuka gymnasten men hade kunnat bespara mig själv de 80 riksdalerna för jag blev inte klokare direkt. Var inget fel med mig och skulle bara stretcha lite. Jag var faktiskt på väg att gråta när jag stod där, gråta av frustration. Blir så ledsen när man inte får gehör för sina problem. Blir väl till att besöka den trevliga ryggkliniken istället, men det drar lätt iväg eftersom varje besök kosta 350:-. Nåja, jag gnetar väl på ett tag och försöker köra ännu mer styrka och stretchning... inte konstigt att jag håller på att tappa sugen totalt. Fan va less jag blir.

Av Bergman - 2 juni 2009 20:47

Försov oss i morse. 07.20 petade jag på Mathias och upplyste honom att han skulle vara på jobbet om 25 minuter. Hopp upp ur sängen för att kolla varför vår automatiska lilla väckarklocka inte plingat. Den lilla klockan låg på mage med huvudet mot fotändan med nappen i mun och pillade på sina gosedjur. Jahaja...


Nåja, packade oss iväg till Sundsvall vid 08.20 iaf. Helt yr i mössan. Slöade lite hos morsan för att sedan ge mig ut att springa. Hade dock ingen klocka så istället för passet runt Nyhamn blev det Essviksvallsrunda. Startade alldeles för hårt för att vara säker på att hinna och min kropp och jag är inte överens just nu så jag insåg att ett kort pass var det bästa.


Lunch hos mor och sedan for jag iväg på mitt lilla möte. Efter två svettiga timmar var jag klar och rullade tillbaka till Njörönda för att hämta min guldklimp. Svängde förbi på Bauhaus för att shoppa present till svärmor som fyller år idag *grattis, grattis*


Hem, äta och sedan gratta. Har massa saker jag vill göra nu, typ maila och greja men gör det i morgon för nu är jag så trött. Mental kollaps!

Av Bergman - 1 juni 2009 18:01

Ja, den är alldeles för hög just nu. hade faktiskt dåligt samvete över att gå hem idag och veta att jag inte kommer tillbaka till jobbet imorgon, är ju ledig då. Svårt att njuta av ledigheten när man vet hur mycket det finns att göra. Gillar inte det alls och blir sur när jag tänker på det eftersom jag inte ska må dåligt över att vara ledig! Är ju inte mitt fel!


Hmm.. nåja. Sundsvallsresa står på schemat imorgon. Tänkte komma iväg skapligt så jag hinner med att lufsa i skogen lite på förmiddagen, alt. ta Nyhamnsrundan. Lina är du ledig? Eller du skulle kanske till Ume.. Ja, jag borde springa i skogen men har ju nya skor så då plöjer jag gärna asfalt. :)


Invigde skorna i morse. Häääärligt. Gillar verkligen att springa innan frukost. Lugnt blir det men sååå upplyftande. Skönt att vara uppe vid 5-hugget eftersom man är själv samtidigt som det är rätt svalt ute. Blev inga intervaller ikväll. kom från jobbet halv fem och var då så hungrig så jag trodde jag skulle gå sönder. Maten låg i magen halv sex och skulle behöva cykla till träningen kvart i sex och 15 min smälttid för maten är lite för lite när det gäller mig. Hade kanske kunnat tagit något litet men kvaliten på passet hade ju inte blivit det bästa. Crossar å styrkar lite sedan istället.. intervaller på onsdag kanske?


Ska bada grynet nu.

Presentation

Omröstning

Vars ska vi bo?
 Härnta
 Sundsvall

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards