Direktlänk till inlägg 20 april 2009

Hur man kör bil

Av Bergman - 20 april 2009 19:16

Idag har jag varit irriterad och less. Önskar jag var mer vältränad än jag är och är allmänt sur.


Vadan detta? Jo, började i morse då en idiot pekade finger och var allmänt störd och detta på grund av att jag inte körde om en lastbil. Näe, jag gillar inte att korsa heldragen linje på backkrön så jag låg snällt bakom lastbilen eftersom jag vet att det snart blir 2 till 1 väg och då kan köra om i godan ro. Nåja, den fula lilla äckelgröna bilen körde om mig och sedan lastbilen. Hindrade inte bilen att köra om antar att den puckade mamman önskade livet ur både sig själv och sitt barn och tyckte att jag borde försöka köra ihjäl mig själv lite mer???


Nåja. Kom på jobbet och är allmänt sur över mitt jobb eftersom vinden är mer motig än vanligt kan jag tycka. Stretade på och irriterade mig på det mesta. Att det kan vara såååå svååååårt att uppge 7 siffror övergår mitt förnuft men antar att jag inte har så mycket av det?


Hemvägen var ju oxå spännande. Ligger i 83 km i timmen på 80-väg (ja, polisen drar ju av 3 km sägs det). Ligger inte och slickar mittlinjen, slickar väggrenslinjen. Har möte och ser i backspegeln hur en ful röd bil närmar sig snabbt. Undrar lite om denna fula röda bil tänkte köra in i vår fina bil men den bromsar in lite samtidigt som den irriterat blinkar med helljuset. Nej, jag tänker inte gå ut i väggrenen för att den fula röda bilen ska kunna blåsa om i 130, nej, tänker jag inte. Mötet passerar och den fula röda bilen bränner om och gasar på. Är 60 km typ 200 m längre fram för att sedan övergå till 50 km/h eftersom man passerar Älandsbro där det för övrigt ligger en skola. Önskade innerligt att fabror blå stod där framme och klippte idioten, men icke. De har väl fullt upp att stå och fånga fortkörare på motorvägen?


Ja, irriterad så det stänkte om det. Har dock fått det bekräftat av arbetskollegor att här uppe gäller inte hastighetsbegränsningar utan man kör snitthastighet. Det innebär att man nästan alltid håller 100 km/h. Oavsett om det är 70, 80, 90 el. 110. Japp, så störda är människor här uppe. Personligen tycker jag det är mer ok att köra 120 på 110-väg är 100 på 80 el. 90-väg men det är jag det och jag är ju småknäpp.


Sedan måste jag tillägga att här uppe behöver man inte blinka (det du Uffe :) ) alt. så fungerar inte blinkers på bilarna här uppe. På vår bil fungerar det men den är ju köpt i Göteborg. Fantastiskt irriterande är det. Sedan så fick maken erfara det jag länge sagt, att bilister inte förstår att när man kör om gående på vägen måste man LÄTTA på gasen och försöka hålla ut, ja, alltså, köra en bit ifrån de som går/springer/cyklar. Här uppe i gudsförgätna västernorrland så blir man plötsligt TUNG på foten och försöker köra så nära som möjligt. STÖRDA MÄNNISKOR!


Måste även tillägga att här i v-norrland är folk latare än få. Man stegar bara ut i vägen och, som Martin sa, tar man två snabba steg för att sedan övergå till myrsteg. Och om man mot förmodan förstår vad de randiga sträcken på vägen är till för så tror man att det är någon slags skyddad zon. Ja, eftersom man inte ens ser åt bilarna utan kör med överraskningsmoment deluxe och bara trampar ut. Jamen vadå? Är ju lag på att bilarna skall stanna... ja och eftersom det är lag på det så är det ju inte jag som går som åker illa ut, är ju bilisten som åker dit. Att jag sedan ligger som en blöt fläck på vägen gör ju inte så mycket! Pah!


Näe, ska sluta vara sån surmört och försöka planera ihop veckans träning istället. Jag ska på fyra dagar komma i mitt livs form... moaahahahahaaaaaaaaaaa

 
 
Ingen bild

Lottentotten

21 april 2009 13:33

Vi råkade nästan ut för den sistnämnda situtationen förra veckan. Vi skulle gå över den STORA vägen som är fyrfilig (tror jag, om det inte är fem) med en sån där allé i mitten. När vi kommit en bit ut på södergående vägbanan kommer det en kärring i en ful volvo och slickar vagnen. Som tur var så tar jag alltid för vana att stanna lite då jag ser en bil som ska svänga mot det håll jag går. Hade jag inte gjort det hade hon först tagit Thomas och sen mitt mellan mig och vagnen. Kärringen tittade bara surt på oss och svor. Vi hade grönt kanske ska tilläggas. Nästan synd att det inte blev något, inget allvarligt, men bara så kärringen blir mer uppmärksam. Var ju inte direkt ensam på gatan, var ju ett tiotal bilar till. Men hon tittade bara på dem. Idioter finns det gott om...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bergman - 29 september 2012 23:04

Idag var det dags för det 48:e Lidingöloppet. Jag hade ingen önskan att återuppleva förra årets kaos då jag knappt hann till start så vi åkte ner på fredagen hela familjen och roade oss med att åka tunnelbana, besöka sci-fibutiken, BR leksaker och Bu...

Av Bergman - 13 september 2012 08:42

Ja, är hur synd som helst om mig! Jag är förkyld! Överväger amputation av allt ovanför axlarna eftersom det är där det smärtar och värker. Jag måste bli frisk nu! Så jävla otajmat! Nästa helg är det medel och stafett-SM och helgen efter det Liding...

Av Bergman - 5 september 2012 06:53

Jag känner vemod.   Jag har gått 6 år på Nylands skola och den erbjuder en unik miljö! Det är så otroligt tråkigt att inte någon startar friskola där, eller att man utnyttjat miljön ännu mer. Skolan ligger efter en liten grusväg, granne med en bo...

Av Bergman - 12 augusti 2012 11:47

Först var jag skitglad över att jag fått en plats i dey fulltecknade loppet. Men, sen kom sommaren och förkylningen! Och tröttheten! Två träningspass på tre veckor, sen fem intensiva dagar på oringen. Därefter 4 pass på två veckor som sista uppladdni...

Av Bergman - 4 augusti 2012 16:21

Idag var det dags för Höga Kusten marathon. Jag brukar springa halvmaran men kände mig inte sugen på att mala banan två varv så jag valde Multi singel istället; 20 km cykling (asfalt, grus, bred stig, smal stig), 500m simning, 8 km löpning. Spring...

Presentation

Omröstning

Vars ska vi bo?
 Härnta
 Sundsvall

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards