Direktlänk till inlägg 20 april 2009

Halmstad!

Av Bergman - 20 april 2009 12:41

Ja, i torsdags begav sig jag och Linus söder ut. De snöade när vi lämnade Härnösand/Sundsvall. Hade INTE bra platser på tåget. SJ gillar inte att man reser med barn och barnvagn tydligen! Hade dock liiiite tur eftersom ingen handikappad var på tåget så vi kunde knycka den platsen. Hade bra plats ner till Gbg, dock satt man ju på helspänn hela tiden eftersom jag inte satt på min plats, men, men...


Träning i torsdags, flög fram i skogen! Var ju huuuur varmt som helst och ingen snö. Körsbärsträden blommade och marken täcktes av vitsippor! *njut*


Efter träningspasset blev det mumsig middag på Villa Gullbranstorp. Världens bästa boende! :) Ingela hade gjort blomkål/broccolisoppa.. njuuut!


Fredagen bjöd på sprint (återkommer i ett "tävlingsinlägg"). Mumsig burgare till lunch och till middag fantastiskt god pizza med getost. Alltså, Ingela är ju fantastisk i köket. Känner mig hur bortskämd som helst. Jag tycker att jag å Mathias lagar god mat men inser ju hur "inskränkta" när det gäller vårt matskapande. Har maaaassa nya ideer som skall testas!


Lördagen tillbringades i Skåne på Tiomila. Uffe barnvaktade medan jag sprang. Gick hur bra som helst! Linus gillar Ingela och Uffe, och konstigt vore annat. Dock tyckte Linus att lilla Isak var lite skrämmande eftersom han grät i högan sky när Isak försökte prata med honom. Tror dock att det handlade om att Linus inte var hos sin mamma utan hos en främmande människa (inte Uffe eller Ingela) och att han var hungrig. Blev bra sedan när han fick vara hos mamma sin och skrattade faktiskt när han såg Isak senare.


Efter löpandet begav vi oss hem och bänkade oss i soffan och kollade på Tiomila via sändningarna istället. haha.. nöööördigt men roligt.


Söndag betydde hemresa. Ävel! Gillar inte SJ och hade nu katastrofplatser samt att det var en rullstol på tåget vilket innebar att jag satt mig på min stolryggsäck bredvid Linus istället. Kan inte sitta med honom i famnen sovande hela vägen juhu!!! Och vill inte sitta i andra änden av kupén när han ligger och sover. Kommer skriva ett surt mail till SJ ikväll.


Sammanfattat blev det! En helt otrolig helg. Jättetråkigt att inte maken var med, men trevligt och hur kul som helst att träffa Ingela och Uffe igen! Och att de fick träffa Linusmannen. Jättetack till Isak (Jocke och Karin oxå) som lånade ut sin barnstol till Linus så vi kunde åka bil! Gillade Linus... Sov han mycket gott i.


Ja, jag bara är så nöjd med helgen. Funkat bra med tävlande och med Linus, men hade ju inte gått utan hjälpen från Ingela och Uffe! Superduper! Ser fram emot helgen då vi ses igen! :) Skönt att säsongen ääääntligen är igång!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bergman - 29 september 2012 23:04

Idag var det dags för det 48:e Lidingöloppet. Jag hade ingen önskan att återuppleva förra årets kaos då jag knappt hann till start så vi åkte ner på fredagen hela familjen och roade oss med att åka tunnelbana, besöka sci-fibutiken, BR leksaker och Bu...

Av Bergman - 13 september 2012 08:42

Ja, är hur synd som helst om mig! Jag är förkyld! Överväger amputation av allt ovanför axlarna eftersom det är där det smärtar och värker. Jag måste bli frisk nu! Så jävla otajmat! Nästa helg är det medel och stafett-SM och helgen efter det Liding...

Av Bergman - 5 september 2012 06:53

Jag känner vemod.   Jag har gått 6 år på Nylands skola och den erbjuder en unik miljö! Det är så otroligt tråkigt att inte någon startar friskola där, eller att man utnyttjat miljön ännu mer. Skolan ligger efter en liten grusväg, granne med en bo...

Av Bergman - 12 augusti 2012 11:47

Först var jag skitglad över att jag fått en plats i dey fulltecknade loppet. Men, sen kom sommaren och förkylningen! Och tröttheten! Två träningspass på tre veckor, sen fem intensiva dagar på oringen. Därefter 4 pass på två veckor som sista uppladdni...

Av Bergman - 4 augusti 2012 16:21

Idag var det dags för Höga Kusten marathon. Jag brukar springa halvmaran men kände mig inte sugen på att mala banan två varv så jag valde Multi singel istället; 20 km cykling (asfalt, grus, bred stig, smal stig), 500m simning, 8 km löpning. Spring...

Presentation

Omröstning

Vars ska vi bo?
 Härnta
 Sundsvall

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards