Alla inlägg under augusti 2008

Av Bergman - 16 augusti 2008 18:33

Ja, idag sprang jag tävling på vårdkasen, den sista för denna säsong kan jag konstatera. Är ju sjukt jobbigt på vårdkasen, längtar som attan efter att ta ett distanspass där, men det får vänta. :)


Gick bra alla kontroller utom en då jag slarvade lite, men, men... fick sedan gå på slutet på grund av bäbis och jag visste ju att seger inte var med i bilden utan försökte njuta av turen istället. Första gången som jag faktiskt känner mig riktigt sliten. Har ont och är stel i ljumskarna, rör mig som att jag är 120 år gammal ungefär. Åkte iaf iväg på Selånger, blev inte där länge utan köpte munkar, strumpor och mumsmums, åkte sedan till Birsta och handlade mat istället och avslutade det hela med att köpa mat på donalds i h-sand.. mmmm... lyyyx


Ska inte vertikalt läge nu för bäbis är riktigt arg och jag känner mig helt ledbruten. Sista tävlingen kan jag konstatera, ev inge mer löpa alls utan på måndag blir det kanske ett simkort istället??? Näe, ska äta munk nu och brodera det absolut sista på mamma mu. 

Av Bergman - 15 augusti 2008 16:46

Så skönt att få vila lite.. haha... snart är det söndag. :( Tycker helgerna går så otroligt fort nu för tiden...


Nåja, ska sätta mig och försöka bestämma mig angående föräldraledighet. Ska nog gå ner i arbetstid lite ganska snart bara så jag får vila lite... hmm... ja...


Är på bättre humör idag... *mathias gör underverk* Fruktansvärt godissugen upptäckte jag dock. Åt en liten karramell nu när jag kom hem och känner hur det börjar växa ett otroligt sug... hmm.. skulle aldrig ha tagit godisen.


Imorrn är det tävling! Jiho vad kul det ska bli. Sedan är det Selånger marknad som gäller tror jag och på söndag ska vi på cirkus.. fullt upp.. skulle gärna varit upp på berget å plockat blåbär med, fanns ju massor där juhu!


Måste vila min rygg nu, suttit för mycket... 

Av Bergman - 14 augusti 2008 07:04

Se filmen Maskinisten och du förstår hur jag börjar känna mig... inte smal och utmärglad, långt ifrån, men mentalt ostabil på grund av utebliven sömn. Sliter hårt när man snittar 4-5 timmar natt... ännu en krypaihopifosterställningochgråta-dag. Inge kvida idag, storböla!


Sover lite, vaknar och sedan, hur trött jag än är, kan jag inte somna. Ligger och lyssnar på hur Mathias sover, tittar i taket, tittar i väggen, tittar i andra väggen, funderar på om jag är kissnödig, börjar få ångest, tittar på klockan, får med ångest, blir mer vaken, läser bok tills ögonen somnar av utmattning. Vaknar en timme innan klockan ringer, somnar om(!!!!) och vaknar tröttare än tröttas. Förstår inte att jag står upp ens... å att jag kan köra bil!


trött... så trött

Av Bergman - 13 augusti 2008 18:18

Ja, har ett svagt minne att jag lovat bilder från helvetesfallet och storfallet... här kommer de....

Av Bergman - 13 augusti 2008 18:17

Ja, jag sprang en hel vecka... här kommer bildbeviset...

Av Bergman - 13 augusti 2008 17:52

Ja, inte av mig, eller av min mage, men är ju bäbis som mäts. Eller... ja skit i samma. Den växer iaf, å hjärtat slår. Bäbisens slag är nere på 130 nu, legat på 140 så den börjar bli bättre tränad, jag tvivlar inte. Den springer ju som attan runt i magen så...


Mitt blodtryck är som vanligt detsamma... haha.. ska egentligen gå upp, ner och sedan upp eller hur det var, mitt är samma hela tiden. Ja, jag är ju lite tråkig jag. Blodvärde ner, inte förvånad. Sår läker inte så jag bör nog knapra piller snart. BM tyckte inte det, men jag känner min kropp jag å även om jag inte är  under "normal" så är det under mitt "normala". Lite fördel ska man ha för att man är träningsnörd (läs självplågare).


Funderar på att ge mig ut å röra lite på döfläsket. Är trött mentalt, helt slut (läs tidigare inlägg) men brukar vara bra att vara ute lite då. 


Skulle greja med present till syrran men var inte till belåtenhet så jag får vänta lite...


En daim skriker från kylen, ska dock INTE äta den, jag skall öppna kylen och hånfullt skratta åt den där den ligger och önskar inget hellre än göra blodpuddingen sällskap i magen...  Japp, jag är sur idag... j-vligt sur

Av Bergman - 13 augusti 2008 07:07

En krypaihopihörnetifosterställning-dag


Hade dock trevligt sällskap i bilen. Brukar ha Adam och Gry, ibland Olle å gänget men idag blev det Magnus å hans grabbar... Vet inte om det blev bättre egentligen, men var trevligt.


På jobbet... längtar härifrån. Längtar ut i skogen... krama ett träd... Fin dag idag, regn och vindstilla och varmt. Gillar regn, gillar höst... är så vackert då.


Ska drick te nu, inte glömma ta ur tepåsen som sist... uäck va ogott det var.


Kommit på vad jag ska hitta på till systeryster oxå... hem å greja med det idag tror jag... även om jag borde göra mammamufilten klart först.


Förresten, varför dog mammutarna ut???


Jo, för det fanns inga papputar!!!! Hahahaha... *klappar mig själv på axeln*


jag är rolig jag...

Av Bergman - 12 augusti 2008 14:36

Ja, idag ska jag köpa choklad. Har jag bestämt mig för redan nu... :)


Är väldigt gnällig idag och tycker väldigt synd om mig själv eftersom jag mådde dåligt i morse, mådde illa, kunde inte sitta och inte stå eftersom jag fick ont överallt och så är jag, eller var i morse, jääääättesömnig. Alltså, ögonenfallerihop-sömnig.


Har haft lite jobb att göra idag, men nu tog det stopp eftersom jag inte kommer åt det jag behöver.. nåja.. får jag ta det imorrn istället... Imorrn ska det även vägas och mätas... antar att jag ökat typ 3 kilo till misstänker jag. Kan inte råda så mycket över det. Tycker inte att jag äter hutlöst mycket, men äter mer än jag brukar och rör mig beeeetydligt mindre. Nåja... Önskar jag hade en crosstrainer hemma... världens bästa träningsredskap, men har inte plats för det, tyvärr... annars hade jag lätt ägnat den en timme varje dag... finns ingen här på gymmet heller vilket suuuuger.


Näe. ska pilla navel

Presentation

Omröstning

Vars ska vi bo?
 Härnta
 Sundsvall

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards