Direktlänk till inlägg 20 mars 2009

Ang klubbyte

Av Bergman - 20 mars 2009 08:26

Jo, tänkte på det en hel del medan jag sprang, samtidigt som jag sjöng på Tingeling. Ja, den har verkligen satt sig på hjärnan. :)


Ska bli fantastiskt roligt att springa 10-mila med HOK och framförallt Ingela! Ser fram emot det massor, hoppas på att formen kommer så jag känner mig laddad för första sträckan, gillar verkligen att springa första sträckan, även om jag brukar vara så nervös att jag nästan kräks innan, vet ju hur bra jag kan vara på den sträckan. :) Gillar spänningen, gruffet och allt det där...


Men, är ju så långt till Halmstad. Skulle mer än gärna fortsätta springa med dem samtidigt som jag brinner väldigt mycket för mitt gamla distrikt: Medelpad och Ångermanland. Tyvärr har ju antalet orienterare minskat kraftigt sedan min ungdomstid här i trakterna och jag önskar jag kunde göra något åt det. Tänkte tillbaka till min ungdomstid, då SOK var en av Sveriges bästa klubbar på damsidan. Mångfalden var stor (många småklubbar) vilket gjorde det väldigt roligt att springa DM och liknande... Idag är mångfalden typ obefintlig (Sundsvall eller Midälva, de två största klubbarna) och är ju tråkigt, men samtidigt är det kanske enda sättet för att klubbarna ska överleva? Min personliga åsikter kring hopslagningen av småklubbarna till Midälva håller jag nog för mig själv eftersom jag inte känner till alla detaljer.


Nåja, hur ska vi bli fler orienterare? Jo, för mig var det otroligt viktigt att ha bra orienterare att se upp till. Det var så häftigt att få vara på samma tävling, här uppe i norr, som andra orienterare som var bland de bästa i Sverige. Vet inte om "ungdomen idag" känner på samma sätt men jag kände så iaf. Visst skulle jag kunna springa för HOK och kanske motivera någon ungdom men jag tror det är bättre för distriktet om jag tillhör någon klubb i trakterna. Nu är inte jag bland de bästa i Sverige, men jag kämpar på så gott jag kan och förhoppningsvis smittar det av sig. 


Jag kommer ju att sakna att ha Ingela och Uffe som klubbkompisar men jag kan kanske få komma och hälsa på ändå. :) Jag blir kvar i Halmstad under 2009 har jag tänkt, för jag vill ha ett riktigt avslut och vill springa SM tillsammans med världens bästa klubbkamrater!!! Blev ju inte så mycket springa ifjol på grund av tjockmagen. :)


Ja, vi får se hur det slutar. Anledningen till klubbyte till just Sundsvall, även fast jag bor i Härnta, är att i Härnösand finns inga rankade damer. Sundsvall har god erfarenhet av elitsatsning (har ju vunnit damkaveln på 10-mila t ex) och har damer som vill satsa. Sedan kanske det går att flirta över andra damer? Ja, då skrotas ju mångfalden ännu mer, men något måste göras för att få igång orienteringen. Hört talas om att Elin är klubblös? Maria kanske vill byta? Lina? :) Johanna spekulerar hejvilt! 

 
 
Ingen bild

Lina

21 mars 2009 11:27

Kom ihåg att sälja dig dyrt bara!;) Eftersom midälva läggs ner så lär väl fler gå över till sok.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bergman - 29 september 2012 23:04

Idag var det dags för det 48:e Lidingöloppet. Jag hade ingen önskan att återuppleva förra årets kaos då jag knappt hann till start så vi åkte ner på fredagen hela familjen och roade oss med att åka tunnelbana, besöka sci-fibutiken, BR leksaker och Bu...

Av Bergman - 13 september 2012 08:42

Ja, är hur synd som helst om mig! Jag är förkyld! Överväger amputation av allt ovanför axlarna eftersom det är där det smärtar och värker. Jag måste bli frisk nu! Så jävla otajmat! Nästa helg är det medel och stafett-SM och helgen efter det Liding...

Av Bergman - 5 september 2012 06:53

Jag känner vemod.   Jag har gått 6 år på Nylands skola och den erbjuder en unik miljö! Det är så otroligt tråkigt att inte någon startar friskola där, eller att man utnyttjat miljön ännu mer. Skolan ligger efter en liten grusväg, granne med en bo...

Av Bergman - 12 augusti 2012 11:47

Först var jag skitglad över att jag fått en plats i dey fulltecknade loppet. Men, sen kom sommaren och förkylningen! Och tröttheten! Två träningspass på tre veckor, sen fem intensiva dagar på oringen. Därefter 4 pass på två veckor som sista uppladdni...

Av Bergman - 4 augusti 2012 16:21

Idag var det dags för Höga Kusten marathon. Jag brukar springa halvmaran men kände mig inte sugen på att mala banan två varv så jag valde Multi singel istället; 20 km cykling (asfalt, grus, bred stig, smal stig), 500m simning, 8 km löpning. Spring...

Presentation

Omröstning

Vars ska vi bo?
 Härnta
 Sundsvall

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards