Direktlänk till inlägg 15 april 2007

Sprintskit

Av Bergman - 15 april 2007 20:08

Jo, idag var det ju dags för sprinten i Varberg... skittävling. Hms... Tror jag höjde min ambitionsnivå. Innan säsongen nu på våren bestämde jag mig för att skita i den, bara ha kul och kom jag sist så kom jag sist. Men nu har det ju gått så bra så då har jag höjt den vilket resulterar i nervositet och osäkerhet...


Var väldigt seg i morse. Jobbigt. Trött efter fredagens äventyr. Startade sist, drömläge för mig, gillar det att ingen kan komma ikapp mig, men brukar ändå alltid gå dåligt på de tävlingarna, blir jagad för dåligt lixom.... Värmde, var fortfarande stel, men bättre. När det väl blev dags för att starta kände jag en våg av nervositet som jag inte kunde hindra. Benen blev spagetti och jag kände mig helt kraftlös. Tog tre kontroller innan det började släppa, dock släppte jag även då mitt logiska tänkande och huvudet hamnade under armen. En bom på ca 15-20 sek och det kokta fläsket var stekt... Fortsatte väldigt darrigt, väldigt trött, men kändes bättre ju längre jag sprang. Dock insåg jag att det var över, eftersom jag inte har löpkapacitet för en bom på 15 sek när det gäller Sprint-SM, men hoppet är det sista som överger en. Visade sig att jag hade rätt och resultatet blev en trettondeplats, 5 sek ifrån final! Surade ihop totalt. Dels för bommen, dels för att jag var trött, dels för att jag höjt min ambitionsnivå, dels för att jag blev sur, dels för att jag så gärna ville springa final, dels för att jag kände mig så kass dels för.... jo, många dels... hade velat haft min älskling som kunnat krama och pussat på mig... SKIT!


Packade ihop och åkte hem. Skulle ha sprungit publiktävlingen men pallade inte, så slut i kroppen å hade ju en 30mil att avverka hem... Sa inget till älsklingen utan svängde bara in på uppfarten vid femtiden.. hehe.. Tada! Glad han blev... glad jag blev. Fick gomat... grillat, sallad, potäter å sås... snacka om att jag blivit bortskämd i helgen.. :)


Har lite dåligt samvete för att jag var så sur å gnällig efter sprinten... stackars ingela å Uffe som fick utstå det... Är bara en sån otroligt dålig förlorare... Hoppas Ingela får det att funka till nästa helg.. vet ju att hon kan... hejar på dig juhu!!! :)


Är hemma hos min gos nu... äntligen! Längtar efter att få somna bredvid hans sida. Gu vad jag har saknat honom, klarar mig inte utan honom,... min snutt....  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bergman - 29 september 2012 23:04

Idag var det dags för det 48:e Lidingöloppet. Jag hade ingen önskan att återuppleva förra årets kaos då jag knappt hann till start så vi åkte ner på fredagen hela familjen och roade oss med att åka tunnelbana, besöka sci-fibutiken, BR leksaker och Bu...

Av Bergman - 13 september 2012 08:42

Ja, är hur synd som helst om mig! Jag är förkyld! Överväger amputation av allt ovanför axlarna eftersom det är där det smärtar och värker. Jag måste bli frisk nu! Så jävla otajmat! Nästa helg är det medel och stafett-SM och helgen efter det Liding...

Av Bergman - 5 september 2012 06:53

Jag känner vemod.   Jag har gått 6 år på Nylands skola och den erbjuder en unik miljö! Det är så otroligt tråkigt att inte någon startar friskola där, eller att man utnyttjat miljön ännu mer. Skolan ligger efter en liten grusväg, granne med en bo...

Av Bergman - 12 augusti 2012 11:47

Först var jag skitglad över att jag fått en plats i dey fulltecknade loppet. Men, sen kom sommaren och förkylningen! Och tröttheten! Två träningspass på tre veckor, sen fem intensiva dagar på oringen. Därefter 4 pass på två veckor som sista uppladdni...

Av Bergman - 4 augusti 2012 16:21

Idag var det dags för Höga Kusten marathon. Jag brukar springa halvmaran men kände mig inte sugen på att mala banan två varv så jag valde Multi singel istället; 20 km cykling (asfalt, grus, bred stig, smal stig), 500m simning, 8 km löpning. Spring...

Presentation

Omröstning

Vars ska vi bo?
 Härnta
 Sundsvall

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards